Svar: Morglad dreng - 6 mdr.
10. september 2007
Alder:
6 mdr.
Kære Jane
Nu er børn og familier jo forskellige og derfor er der ingen der siger at det bliver som hos jeres venner:o)
Det er ikke usædvanligt at et barn på 6 måneder søger mor mere end far, netop når man har ammet så meget som du har. Brystet, nærheden osv. er jo det barnet forbinder med tryghed og ro og derfor falder barnet nogle gange naturligt bedre til ro hos mor end hos far.
Det vigtigste er at far er på banen, når han så har mulighed for det. At far skifter bleen, at far giver mad, at far bader, at far en gang imellem er den der tager til babysvømning osv. så far og barn naturligt har med hinanden at gøre. Jo mere tid far og barn tilbringer sammen i løbet af dagen, jo lettere vil det som regel også være for far at putte barnet, når barnet skal sove.
Så nu hvor din dreng er så gammel at du ikke behøver være inden for rækkevidde på samme måde som da han kun fik bryst, så kan I måske aftale at du en gang imellem tager en tur væk et par timer og lader far komme på banen. Gør det så om dagen, hvor jeres dreng ikke er overtræt, igang med tænder, er forkølet eller andet, hvor han så naturligt vil savne mor mere.
Forøvrigt rigtig flot at du har fået skruet amningerne ned og det er helt fint at du tager over om natten og trøster og får ro på, far kan så meget andet:o)
Rigtig meget held og lykke fortsat:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske