Brev:
Morglad dreng - 6 mdr.
10. september 2007
Alder:
6 mdr.
Morglad dreng - 6 mdr.
Kære netsundhedsplejerske
Som tidligere skrevet, har vi haft lidt natteuro med vores 6½ mdr gamle dreng.
Det går bedre med amningen og for det meste ammer jeg kun 1 gang mellem kl 24 og 07. Jeg må ofte op og putte ham enten ved at nusse ham lidt eller tage ham op, og så falder han i søvn på min skulder efter 30 sek og jeg ligger ham igen. Han sover altid i sin egen seng og falder for det meste også i søvn selv.
Ved denne overgang med mindre amning om natten, aftalte vi, at min mand skulle tage over, når han skulle nusses i søvn, så han ikke kunne lugte mig så tæt på. Det kunne og kan overhovedet ikke lade sig gøre. Min mand kan godt putte ham, men hvis han begynder at græde eller vågner grædende om natten og min mand står op til ham, begynder han at græde hysterisk og ofte ender det med at han kaster op (efter max 5 min). Jeg overtager ofte ret hurtigt, da jeg ikke mener han skal græde på den måde.
Han er vist blevet morglad, hvilket kan være lidt hårdt. Det er kun aften/nat det er aktuelt, om dagen hygger de sammen og min mand kan tage ham i alle henseender. Han er altid en glad og tilpas dreng, græder kun hvis han er overtræt eller lignende.
Jeg ved man skal tage en dag af gangen, men jeg kender et par, hvor det er et stort problem at barnet (2 år) ikke vil være hos faren, det resulterer i meget gråd, når mor ikke er i nærheden eller f.eks kører bilen. Jeg vil helst ikke havne i den situation, da jeg syntes det vil være synd for os alle 3.
Hvad kan vi gøre??
Glæder mig til at høre fra jer.
Med venlig hilsen
Jane