Brev:
Mange store omvæltninger
10. september 2007
Alder:
2 år
Mange store omvæltninger
Hej Helen
Der kommer til at ske en masse nyt i den kommende tid. vi har en datter Freja på snart 2 år ( i næste uge). jeg er gravid igen og er sat til d. 12 nov. sammentidig med at vi skal flytte midt i december til en ny kommune. Derfor skal freja både være storesøster, flytte og starte i ny inst. ( dagpleje ) på meget kort tid.
Hun er meget glad for at gå i vuggestue og vi har aldrig haft problemer. men hun er en lidt genert pige ( men er begyndt at vise stor interesse for andre børn ) og meget følsom. og kan godt reagere voldsomt på det hun ikke kender fx. fremmede, læger...
vi vil gerne gøre overgangen så optimalt for hende som muligt, men er lidt i tvivl om hvad der er det bedste.
vi har overvejet at beholde hende hjemme i december og først starte i ny inst i jan. så hun bliver vant til det nye hus og lillebror inden hun skal møde nye.
eller evt. starte meget blidt op i dagpleje hvor hvor en af os er med. Dog hænger hun meget op af mig når jeg er i vuggestuen og går tit først igang med at lege når jeg er gået.
har du nogle gode råd til hvordan vi kan gøre det hele lidt lettere for freja?
Desuden har jeg også et andet spørgsmål
Freja som sagt meget følsom og ved lægebesøg bliver hun meget meget ked af det allerede når vi kommer ind i venteværelset. vi ved ikke hvad det skyldes, da lægerne altid har været meget søde. Det kan evt. skyldes at da freja var 1 1/2 år var min mand og jeg i mexico og freja blev passet af bedsteforældre som hun er utrolig glad for. Hun blev alvorligt syg og mine forældre var både på sygehus, læge og ørelæge i løbet af ugen. ved ikke om hun har følt at vi ikke har været der for hende og det så resultere i at hun går i panik.
vi kan på ingen måde trøste hende. hun græder og græder og ryster og klamre sig til os og vil bare ud, bagefter er hun helt udmattet. vi har prøvet at forberede hende og tale om det og hun er meget interesseret i hendes lægesæt herhjemme. så det er som det er personen og ikke det hun/han gør. Hun skal have dræn i på fredag og jeg frygter at det bare forværrer hendes lægeskræk. og kan ikke se hvordan vi skal komme igennem hendes to års check.
hvad kan vi gøre og er det meget normalt - vokser hun fra det?