Brev:
Overgangsmad - 7 mdr.
27. januar 2004
Alder:
7 mdr.
Overgangsmad - 7 mdr.
Min søn som nu er 7 måneder, får grød til morgenmad (vil ikke spise så meget til morgenmad) og til frokost, samt mos med kød til aften. Det fungerer fint og han er glad for den "faste" mad.
Han er stadig ikke glad for klumper og får derfor stadig blendet mos/kød, ellers vil han ikke spise det. Det er ikke fordi han ikke vil/kan tygge på maden, for han får sommetider en skorpe (tvebak) som han gladeligt sidder og gnaver i.
Han får ligeledes 1 flaske mælk om eftermiddagen, 1 inden sengetid og vælling ved midnatstid, sommetider får han også mælk ved 5-6 tiden om morgenen, hvis han ikke drikker alt sit vælling om aftenen.
Han skal jo næsten spise det sammen som os, når han bliver ca 9 måneder. Lige nu virker det meget uoverskueligt, også med hensyn til at han ikke vil spise, hvis der er klumper i.
Hvordan begynder jeg på at trappe det mere "normale" mad op?
Hvad kan man give ham som "overgangsmad" til den mere normale kost?
Hvordan med mælken? Hvornår skal man slutte med de flasker mælk han får?
Jeg regner godt nok med at fortsætte med vællingen til natten, da han stadig sover meget dårligt, men det kunne være rart at stoppe med alle de flasker mælk i løbet af dagen og erstatte det med andre ting. Hvad kunne det evt være?
Hvornår må han få sødmælk istedet for modermælkserstatning?
Jeg er til tider også nervøs for om han får nok væske. Hans bleer er godt nok våde, men jeg synes ikke de er så våde som de var engang. Hvor meget væske skal han ca. have i løbet af en dag?
Hilsen Moren