Brev:
Ikke sove på eget værelse og ikke i børnehave
27. januar 2004
Alder:
4 år
Ikke sove på eget værelse og ikke i børnehave
Hej
Vi bor i Dubai, og har gjort det i et år, vi er alle rigtig glade for at bo her, men der er dog et lille problem.
Josephine har gået i børnehave siden sep. 2003. Hun skreg den første uge og så blev det bedre, at hun kun græd da vi afleverede hende. Så blev hun desværre syg i 14 dage, og har været hjemme på ferie i Danmark i en helt mdr.
Vi viste vi skulle starte på en frisk her i det nye år, men hun græder sig i søvn mange gange, ikke hysterisk men ... skal jeg i børnehave i morgen, hvorfor skal jeg det? Hvorfor kan jeg ikke blive hos dig? Jeg vil ikke lege med de andre børn mm. Hvad gør man så som forældre?
Lærerne siger at hun er okay på nogle tidspunkter og græder lidt på andre.
Gode råd? Også ved sengetid? Så det bliver vendt positivt.
Ja så kommer der en lillebror i slutningen af marts og vi alle glæder os, Josephine taler meget om hendes lillebror.
Men Josephine har sovet i vores soveværelse indtil nu, vi har købt ny seng til hende, dyne, sengelinned så hun ville synes det er spændende at prøve sit eget værelse, men vi har prøvet i 3 dage, hvor vi siger til hende du kan bare komme ind til mor og far hvis du vågner. Så kommer hun efter 2 min og siger, nu har jeg sovet på mit eget værelse. Vi har købt en madras, skal en af os ligge os ind til hende i en periode?
Vi bliver jo nødt til at flytte hende, ellers vågner hun jo nok for gråden af lillebror?
Tak for en god side, den vil jeg bruge meget, især når jeg sidder i Dubai.
God dag
Charlotte