Brev:
Søvn og mad - 12 mdr.
18. juni 2007
Alder:
12 mdr.
Søvn og mad - 12 mdr.
Hej Helen
Vi har fået brug for lidt råd angående putningen af vores datter. Egentlig er det gået fint indtil nogle dage siden og jeg føler ikke vi har ændre noget, men det er begyndt at tage rigtig lang tid at få hende til at sove og hun vågner flere gange i løbet af aftenen.
Her til aften har hun grædt i over en time og hun sover stadig ikke. Vores putteritual er nattøj, tandbørstning amning i sofaen og så bliver hun båret i seng af min mand som så sidder hos hende til hun sover. Tidligere har amningen fået hende til nærmest at falde i søvn inden hun bliver båret i seng, men nu ligger hun og smågræder imens. Hun er lige blevet et år så jeg vil gerne meget snart stoppe amningen, kunne det evt være smart nu hvor der alligevel er et eller andet der ikke er som det plejer.
Hvad kan det være der pludselig har fået hende til at ændre adfærd?
Hendes tvillingebror er stoppet med amning. Han afviste selv pludselig brystet, så jeg havde håber hun ville gøre det samme. Hvordan tror du det vil være bedst for hende?
Vi kunne også godt bruge lidt inspiration til at komme videre med deres aftensmad. Vi sidder stadig fast i mos. Jeg synes forsøg på at gøre maden grovere ender i gråd og de nægter at spise. De vil gerne sidde og gnave i forskellige ting, men jeg føler ikke de derved får nok mad. I øjeblikker gider de heller ikke spise det mos vi plejer at lave til dem.
Jeg håber du kan hjælpe for jeg er lidt forvirret over hvad der sker og hvordan vi kommer videre.
På forhånd tak.
Venlig hilsen
Tine