Brev:
Fra 2 til 1 lur og stop med sutteflaske
18. juni 2007
Alder:
11 mdr.
Fra 2 til 1 lur og stop med sutteflaske
Hej Helen
Det går generelt rigtig godt her. Men nu hvor hun snart er et år begynder vi at få lidt problemer med at få hende til at sove om eftermiddagen, hvilket enten resultere i en pige der er så udmattet kl. 17 at hun ikke spiser aftensmad og så bliver puttet senest kl 18 eller at hun sover så sen en lur at hun ikke er til at få til at sove igen kl. 19.30. Og det bliver lidt en ond cirkel for så er hun også pjevset dagen efter....
Hun er startet i vuggestue for 2½ måneder siden og det går rigtig godt. Det er bare lidt som om de ikke lytter efter, når vi beder dem om at ændre i hendes sovevaner, så det også passer ind herhjemme. De kan så finde på at lade hende sove i 3 timer fra kl. 10 til 13 og så er det ikke til at få hende til at sove en sen lur herhjemme. Vi har prøvet at snakke med dem.....
Nå, men min tanke var nok mere om det er ved at være ved tiden at hun kun skal sove en lur om dagen? Og hvordan gør vi det lettest?
Vores dag ser ca. sådan ud herhjemme:
ca.kl. 6: vågner og så flaske ca 150 ml.
kl. 7: grød (spiser rigtig pænt)
Kl. 9 Frugt
kl 10 puttes til lur. (vi vækker hende senest kl. 11.30)
kl.11.30 frokost
kl. 14.30 bolle og/ eller frugt.
kl. 15.30 puttes til lur. sover til senest 16.30 (vi vækker hende ellers kommer hun ikke i seng) Det kan her være svært at få hende til at sove (kravler rundt i barnevognen med sele på. Selv efter 30-45 minutter bliver hun forsat ikke liggende, med mindre vi går med hende (og ikke altid der)
kl. 17.30 aftensmad
kl. 19.30 flaske (spiser maks 70-80ml) og i seng
Så tænker jeg at stoppe med flaske når hun er et år. Hun drikker pænt i løbet af dagen, men hvordan fjerner vi lettest flaskerne (hun virker egentlig ikke begejstret for dem) og hvordan sikrer jeg iøvrigt nok væske indtag? Vi tilbyder mælk eller vand til alle måltider, til mellemmåltider og løbende i løbet af dagen.
Mange hilsner fra T.