Svar: Forvirret omkring mælk
6. april 2007
Alder:
4 mdr.
Kære Fie
Jeg kan godt forstå at du bliver forvirret og der er jo også noget med at for mange kokke...
Det lyder som om din datter har en rigtig fin evne til at kunne regulere sit behov og hun er også rigtig god til at tage en stor mængde på flaske ved siden af sin skemad.
Sammenlagt får hun ca 700ml modermælkserstatning og får ved siden af dette vand af kop og så sin skemad og det lyder helt fint. Du behøver ikke presse en ekstra flaske ind.
Man skal altid se på barnet og se hvordan lillepige trives og du beskriver jo en pige, som umiddelbart har det rigtig godt, som udvikler sig, som er glad og i god trivsel. Hun har allerede en fin fornemmelse for sult/mæthed og det skal som du selv siger ikke ødelægges. Så I jeres familie er det du allerede gør helt fint. Det er derfor den individuelle vejledning er så vigtig.
Rigtig meget held og lykke med hende fortsat:o) Og god påske.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske