Brev:
Behov for at sutte - 1½ år
6. marts 2007
Alder:
18 mdr.
Behov for at sutte - 1½ år
Hej Helen
Jeg har fulgt med på sidelinien siden jeg fik min dreng for 1½ år siden og har nydt godt af dine mange gode råd her på siden.
Nu har jeg selv et spørgsmål, som egentlig ikke er et problem, men jeg undrer mig nu lidt over det alligevel.
Min søn har aldrig villet have en sut og brugte i stedet mig som sin sut indtil jeg helt stoppede med at amme ham da han var 15 mdr. Det er gået fint, men den sidste måneds tid er han begyndt at ville suge/sutte i mig, især om morgenen når han kommer ind til os for at hygge. Han har ikke glemt amningen endnu og har altid prøvet at få fat i en tår, når jeg fx har været i bad og løfter ham op. Men jeg har aldrig givet efter.
Nu er det så ligemeget hvor han suger og jeg har efterhånden haft sugemærker på halsen, på underarmen og diverse andre "bløde" steder. Så er det jeg tænker - mangler han en sut? Jeg vil jo nødig lære ham at bruge sut nu hvor han er blevet 1½ år.
Han er også blevet meget opmærksom på at de andre i dagplejen bruger en sut. Han har altid haft et par sutter i sin legekasse, da vi prøvede ihærdigt at vænne ham til den det første halve år. Disse sutter tager han nogen gange i munden og bider i dem, men sutter ikke så meget. Han sutter ikke på sin far, det er kun mig (og nogen gange vores hund) det "går ud over" og han vil også gerne suge mig i ansigtet - han er i det hele taget blevet vores lille sugemalle ;-)
Kan og skal man gøre noget ved dette? Det er knap så hyggeligt at hygge i sengen, når man hele tiden skal holde sådan en sugekop fra livet :-)
Med venlig hilsen
Tina