Svar: Søvn om dagen - 3 mdr.
6. marts 2007
Alder:
3 mdr.
Hej med dig
Nej det lyder ikke rigtigt at din datter i en alder af kun 3 måneder skal være vågen fra klokken er ca 13 til 20. Det er 7 timer og hun burde trænge til en lur derimellem. Søvn er vigtigt for at barnet trives, tager på og udvikler sig.
Du skriver at du ammer. Når man ammer, så ved man jo aldrig helt hvor meget barnet får og jeg kan ikke lade være med at tænke på om lillepigen er sulten. Hvordan er din fornemmelse af mælk? Kan du høre at hun synker, føler du at brystet bliver godt fyldt med mælk? Kan du se mælk i mundvigene? Hvor meget tager hun på? Hvor tit og hvor længe ammer du?
Jeg spørger om alle disse ting fordi børn godt kan være vågne og ligge og kigge - de ser nogle gange lidt bekymrede ud - og så er det fordi de mangler mad.
Da jeg ikke kan se jer, så vil det være helt relevant at du tager sundhedsplejersken med på råd om hvorvidt din datter skal have mere at spise. Alternativet er naturligvis at du prøver at give hende en flaske om eftermiddagen, ser hvor meget hun tager og om det får hende til at falde i søvn...
Rigtig meget held og lykke med hende fortsat. Hun lyder jo ellers til at være en rigtig dejlig lille pige:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske