Brev:
Hun tog endelig flasken - men hvad nu?
14. februar 2007
Alder:
3 mdr.
Hun tog endelig flasken - men hvad nu?
Hej Helen
Så er jeg her igen, tak for dit svar ang min lille meget sultne pige, som ikke gider sove mere end en time af gangen om natten... jubi-igår tog hun endelig flasken efter en million forsøg, så det er jo positivt!
Men hun synes at en time til halvanden er for længe at sove om natten, og sover nu kun ca en halv time til 45min og vågner så og skriger, hun kan falde til ro med et bryst i munden - men på den måde sover jeg kun omkring 4 timer om natten, hvilket på ingen måde er holdbart!!!
Du skriver at jeg skal give hende en flaske i forbindelse med et måltid, så hun bliver godt mæt, hvilket vi gjorde igår aften, dog kun 50ml, da dette er alt jeg kan nå at malke ud om dagen.. selvom hun fik dette ekstra "skud" samt to bryster, vågnede hun alligevel hele natten og så helst at hun bare lå med et bryst i munden konstant..
Hvad gør jeg så nu? - jeg kan som sagt ikke nå at malke mere end ca 50ml ud, hvilket vist ikke er nok? - hun blir 4 mdr d. 23 feb, er 65cm lang og vejer ca 6,1kg - det er vist meget normalt ik? men det kræver da mere end de "sølle" 50ml som mor kan slippe om dagen! Godt så, jeg har nan erstatning stående i køleskabet parat til brug, hvis det hele ramlede - hvilket man godt kan sige det gør nu! mit spørgsmål går på, hvornår skal jeg give hende mere mælk??
Jeg må indrømme at jeg finder det meget svært at give hende erstatning, da jeg selvfølgelig allerhelst ser at hun kun får den "ægte" vare, men hvis det kan lette natteroderiet bare en smule, er jeg nærmest klar til hvad som helst!!! nå, men hvonår synes du det ville være godt at give hende et supplement, med henblik på en roligere nat, med længere sovestræk?? hun blir lagt imellem halv otte og ni hver aften.. og for øvrigt, tror du det ville lønne sig at lægge hende senere, og simpelthen "køre" hende mere træt?
Jeg holder krampagtigt fast i det faktum, at hun tog flasken igår, og tør slet ikke tænke på muligheden for at hun nægter at tage den i dag!! jeg håber at mit brev hænger nogenlunde sammen, da det er skrevet af en mor med kun fire timers søvn i kroppen - i nu 4 uger....
Ha en dejlig dag! - glæder mig til at høre fra dig, kram Christina