Brev:
Gåde råd til fingermad 10 mdr.
14. februar 2007
Alder:
10 mdr.
Gåde råd til fingermad 10 mdr.
Hej Helen
Vores datter er nu blevet godt 10 mdr gammel og er godt igang med at spise selv med fingrene, vi øver med gaffel, men det er svært for hende.
Denne gang kunne jeg godt tænke mig lidt gode råd og forslag til aftensmad til hende som hun kan spise selv. Jeg synes hurtigt det kan blive lidt ensformigt for hende. Vi har indtil nu givet hende kogte gulerødder, kartofler, squash og broccoli, sammen med enten alm. frikadelle eller lakse/fiskefrikadelle. Hun gider ikke rigtig at vi mader hende ved siden af, synes dog hun fik mere at spise dengang jeg lavede div. mos med sovs, ost osv.
Hvornår bør de kunne spise kylling osv. Synes endnu ikke kan tygge det helt. Har prøvet små suppepasta, men det bliver ikke mange hun får indenbords.
Kan tydeligt se på hende at hun synes det er bedst hvis maden har farve, gulerødder osv kommer først ind. Der er jo egentlig heller ikke meget sjov ved en alm. kogt kartoffel.
Hvad er den bedste måde at undgå hård mave? Forsøger at give hende godt med vand.
Tak for hjælpen endnu engang.
Hilsen Mor