Svar: 5½ mdr. hvor meget MME ved siden af grød og mos?
13. februar 2007
Alder:
5 mdr.
Kære Lærkes mor og far
Rigtig dejligt at høre at Lærke har accepteret flasken - hvor er det godt, krydser fingre for at det fortsætter.
Hendes mælkebehov bør ikke være mindre end 750ml dagligt med den alder hun har nu og dette vil jeg sige er en acceptabel mængde. Hvis hun kan drikke mere er det også rigtig godt og hun må gerne nå op på 900-1000ml i alt. Præcist hvor meget hun får er jo svært at vide, så længe du fortsat ammer lidt, men det I beskriver lyder umiddelbart fint og som om hun nok selv skal regulere det. Ellers har I jo fin fornemmelse af hvorvidt hun trives og om hun mangler noget, så det skal nok gå.
Måske er det allerede lykkedes at stoppe amningen helt, når du får mit svar idag:o)
Med hensyn til opkast, så kan I prøve med andre grøntsager for at se om det gør en forskel. Nogle børn kaster op af kartoffelmos og I er velkomne til at forsøge mos uden kartoffel. I kan lave grøntsagsmos af gulerod, blomkål, squash, broccoli, avokado, ærter og lignende og måske noget vil være for hende:o)
Så bibehold endelig de gode rutiner og gode rytme. Rigtig god weekend:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske