Brev:
Tager ikke nok på i vægt 10½ måned
27. december 2006
Alder:
10 mdr.
Tager ikke nok på i vægt 10½ måned
Hej Helen
Jeg er bekymret for min søn på 10½ mdr. På knapt 3 mdr har han kun taget 300 g på i vægt... Han vejede 9,4 kg ved sidste sundhedsplejerske besøg den 3.oktober, og i morges vejede han 9,7 kg (på en alm. badevægt). På kurven over vægt for alder er han faldet fra lidt over 50 percentilen ned til 25 percentilen, så der er et ordentligt knæk på hans kurve. Han er 76 cm.
Han har også været hårdt ramt siden han startede i vuggestue. Har været syg med feber en gang, havde diarré i 5 dage for et par uger siden, og her forleden kastede han op flere gange. Hans almentilstand er generelt god, når han ikke har feber... Turer rundt på gulvet, er begyndt at rejse sig op ved alting og snakker hele tiden.
Han har i næsten en måned nu hostet og haft meget slim, det raller i halsen, hvilket nok også er grunden til han har kastet op. Han har også været snottet, men nu synes jeg ikke han virker specielt forkølet, men han hoster stadigvæk og har slim.
Jeg er ret overbevist om, at han tog fint på, inden han blev syg, men så tabte han sig, så jeg ved ikke om vægten svinger op og ned hele tiden, eller om han bare ikke tager på. Er jeg overbekymret eller skal jeg måske ringe til lægen for at få ham tjekket?
Kærlig Hilsen
Poula