Svar: Tænk og test - grød
24. november 2006
Alder:
3 mdr.
Kære Christel
Jeg kan godt forstå du er forvirret omkring testen - det er vi mange som er:o) Så vidt jeg ved så drøftes det nu i sundhedsstyrelsen og fødevarestyrelsen, hvad udmeldingerne skal være. Sundhedsstyrelsen har i deres tidligere materiale, bla. i bogen "mad til spædbørn og småbørn" skrevet: "Ernæringsmæssigt er der ikke væsentlige forskelle mellem den hjemmelavede grød og mos og de industrielt fremstillede produkter". Så lad os se, hvad den nye udmelding bliver:o)
Nestlé har lavet en kommentar til Tænks grødtest: du kan se den på dette link: http://www.nestlebornemad.dk/dk/aboutNestle/news/grodtest
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske