Brev:
Gul, grøn eller blå allomin, vælling eller grød.. Hjælp
22. november 2006
Alder:
3 mdr.
Gul, grøn eller blå allomin, vælling eller grød.. Hjælp
Hej Helen
Min søn er født den 31/07-06, han er stor - måler ca. 70 og vejer omkring de 8 kilo nu:).
Han har siden han var godt 2 mdr. levet af grøn allomin, da han fik forstoppelse af allomin 1. (inden da fik han profylac fra omkring 3 uger, da min mælk ikke var nok.). Det har fungeret fint, han startede på cirka 1000 ml og kørte en overgang op på 1200, for så at køre ned på 800 ml i døgnet i en måneds tid.
Han er en meget glad og tilfreds dreng og har sovet igennem ca. halvanden måned 8-10 timer uden at vågne! Han falder selv i søvn efter at være blevet puttet med faste ritualer - dejlig dejlig!
MEN for cirka 2 uger siden blev han meget urolig og pylret. Jeg tænkte han måske havde behov for mere mad, men han bad ikke om det, som om han selv var meget indgroet i hans rytme. Han spiste 200 ml af gangen uden problem, så hævede jeg mængden til 250 ml, så kunne jeg igen kende min glad dreng!:)
Men jeg talte så med min sp og lærte at "spise ham a" med flere flasker i løbet af dagen, igen med 200 ml. Det har så også fungeret om natten i halvanden uge, men nu er han vågen et utal af gange om natten, jeg er slet ikke i tvivl om at han er sulten, han kæmper meget for at sove selv, men det som om at han giver op til sidst og skal have mad.
Han spiser ca. to gange mere end normalt om aftenen og får nu også mad en gang om natten!
Problemet er ikke den ene gang han skal op og spise, men hans uro og gråd, hvor han så får sutten og sover ti min. mere. For så at vågne og blive nusset i søvn osv osv. Mor får ikke meget søvn:( Men værre synes jeg det er at han skal sove så skidt, når nu han gerne vil sove godt og tungt!
Om dagen sover han fint nok, 4 - 5 lure på en times tid og er vågen ca. 1 1/2 - 2 timer inden han bliver lagt igen.
Han spiser nu mellem 14-1800 ml i døgnet, han har fordoblet sit antal flasker på bare to uger!
Mit spørgsmål er så hvad jeg gør for at mætte ham? Ved selvfølgelig godt at jeg ikke må give andet før han er 4 mdr. så jeg har købt gul allomin som jeg vil prøve i aften.
Min plan er at give ham hans sædvanlige 200 ml. grøn og så når han bliver træt efter 1 1/2 times tid så give ham 100 ml. er det Ok?
Kan jeg forvente at han får hård mave igen når han får det!?
Og når han starter på vælling/grød, hvad vil hans mave da sige til det!?
Kan jeg droppe vælling og gå direkte til grød og mos?
Kan jeg skifte til alm. blå all. på et tidspunkt eller vil hans mave altid have brug for grøn?
Min sp mener jeg skal vente med grød til han er 5- 6 mdr. og kun give ham en flaske vælling til natten når han er 4 mdr., men dette var også sagt da han kun spiste 800 ml. i døgnet!!
Håber du vil svare hurtigt, vi er lidt trætte her i hytten:)
Med venlig hilsen
Den forvirrede mor