Brev:
Storebror og lillebror - forskellige overvejelser
22. november 2006
Alder:
15 mdr.
Storebror og lillebror - forskellige overvejelser
Nicolai er nu 15 mdr. og vi venter lillebror om ca. 3 mdr. og vil gerne snart købe de få ting vi mangler (det er jo ikke meget når det er to drenge!)
For det første vil vi gerne høre dine erfaringer med at flytte fra tremmeseng til juniorseng ... i hvilken alder er det normalt? Hvilke tegn er der på at ens barn er klar til juniorseng?
Er det 'upædagogisk' at give Nicolai en ny seng så lillebror kan arve hans tremmeseng ... i forvejen skal lillebror arve Nicolais lækre Odder-barnevogn og vi køber en barnevogn til Nicolais middagslure de dage han er hjemme - tænker et barn på 1½ år over sådan noget eller er det voksentanker?!
Vi har egentlig tænkt os at drengene skal sove på samme værelse når lillebror rykker ud af soveværelset (det gjorde Nicolai da han var ca. 8 mdr.) - har du nogle erfaringer i den retning? Jeg tænker på om børnene vækker hinanden (for) meget eller de hurtigt vænner sig til hinanden og synes det er hyggeligt at sove på samme værelse - det er jo det, der er tanken :o)
Nicolai sover efterhånden rigtig godt om natten og skal som regel bare have sutten og måske lige puttes et par gange i løbet af de første timer og så sover han ellers ca. 12 timer i fin stil! Vi tænker også at drengene godt kan puttes på samme tid og måske have nogenlunde samme søvnmønster når de er så tæt på hinanden aldersmæssigt!
- og så lige et tillægsspørgsmål: Må der være legetøj i en vuggestue der ikke lever op til Sundhedsstyrelsens anbefalinger mht. størrelse (jeg tænker på 'legetøjstesteren')?
Mange hilsner Trine & drengene