Brev:
Det går godt
20. november 2006
Alder:
7 mdr.
Det går godt
Kære Helen
Vil bare lige dele min glæde med dig. Du har fået mangt et brev fra mig, om at Tobias ikke sover om natten. Men i nat var en fantastisk nat i vores målestok:
Han blev puttet og faldt i søvn kl 20.15, han blev vendt og fik sut af sin far, når han ind imellem lige vågnede op, men lå i sin seng. Blev taget op en gang, men faldt i søvn på sin fars arm i løbet af 2 minutter og blev lagt tilbage i sin seng. Jeg ammede ham først kl 5 !!! og vi sov derefter sammen indtil kl. 7. Det var fantastisk.
De sidste par uger har været meget hårde, fordi jeg har nedtrappet amningen om natten og hele tiden har skulle ud af sengen for at tage ham op og gå med ham, for at få ham til at sove igen. Men måske har anstrengelserne båret frugt...?
I går spiste han rigtig meget, han fik fire måltider. Kan det hænge sammen med det? Ellers kan han godt være lidt svær at få til at spise, fordi han har gang i alt muligt andet samtidig, men igår spiste han bare den ene mundfuld efter den anden. Rub og stub...
Han har også længe øvet sig på at kravle og på at sidde selv. Det er nu lykkedes ham at udvikle en lidt egen kravleteknik: han hiver sig frem med armene og bruger sit ene knæ som hjælp. Det går hurtigt og han er overalt nu. Han kunne i forgårs også pludselig sidde selv med ret ryg. Det kan han vist godt lide. Han åbner skufferne i køkkenet, hiver alt ud på gulvet og hiver sig op i armene i de lidt højere håndtag. Han virker stærk og har meget energi og glæde ved at undersøge. Det er dejligt!!
Tror du at han har været urolig på det sidste fordi han har skulle lære nye færdigheder? Han har udviklet sig helt utroligt på to uger.
Og så bare lige et hurtigt spørgsmål: Han har fået to tænder, skal vi begynde og børste dem?? Og hvordan gør man bedst det?
Kærlig hilsen Stine