Brev:
Spiser hun for meget? - 12 mdr.
20. november 2006
Alder:
12 mdr.
Spiser hun for meget? - 12 mdr.
Hej Helen
Jeg vil spørge om det er muligt for en 1 årig at spise for meget. Jeg har ikke nogen at sammenligne med, men jeg synes at vores datter spiser temlig meget.
På en typisk dag spiser hun:
Morgenmad: havregrød (40 gram + 2 dl mælk/vand)
Formiddag: ½ moset banan eller en skive blødt brød med smørost
Middag: 1-1½ skive rugbrød med makrel, avocadomos, leverpostej + lidt agurk
Eftermiddag: 1 frugt (æble, blomme) + ½ dl yoghurt
Aften: samme mad som vi får (det er svært at sætte tal på, men samlet ca 2-2½ dl) + 1/4 dl frugtmos
Hun er 73 cm og vejer 10,3 kg. Så ifølge vækstkurverne ligger højden lidt under normalen og vægten lidt over... Men det skal jeg måske ikke kigge så meget på?
Hun har afføring 3-4 gange om dagen, stort set altid efter et hovedmåltid.
Hun kan for det meste godt sige stop når hun ikke vil have mere, men nogle gange stopper jeg fordi det virker for voldsomt. Nogle gange gylper hun bagefter, men ikke altid.
Hun er generelt meget aktiv og kan ikke sidde stille ret længe ad gangen.
Lyder det rimeligt?
Venlig hilsen
Tina