Brev:
7½ måned og havregrød
20. november 2006
Alder:
7 mdr.
7½ måned og havregrød
Hej Helen
Tusind tak for dit hurtige og gode svar vedr. amning og mad.
Vi er nu begyndt at give vores 7½ måneder dreng mere af vores mad, og det går nogenlunde. Han skal jo nok lige vænne sig til, at konsistensen er blevet en anden. Men vi har fået ham til at spise boller i karrysovs med ris, frikadeller, kartoffelmos med sovs.
Om morgenen har jeg prøvet at lave både øllebrød og hjemmelavet havregrød. Men han vil ikke have det. Har prøvet at lave det i alle forskellige konsistenser mv. Men nej. Men havregrød af pulver (beauvais) vil han meget gerne have. Er det OK, at blive ved med at give ham pulvergrøden?
Han har den sidste måned sagt mit venstre bryst fra, vil kun spise fra højre. Kan få ham til at spise max. 4 min. fra venstre bryst om natten, så vil han ikke mere; men bliver han lagt til højre bagefter, spiser han meget igen. Om dagen nægter han helt det venstre. Hvorfor gør han det? Er der "normalt"?
Efter han er begyndt at få mere af vores mad, er han meget urolig om natten. Giver udtryk for, at han er ved at vågne mange gange, hvorefter jeg er henne at give ham sutten, så falder han hen igen. Hvis jeg ikke gør det, begynder han at græde. Er det fordi der sker noget nyt for ham i øjeblikket (mad, han kan sidde selv, prøver at kravle, men kommer baglæns)?
På forhånd tusind tak.
Med venlig hilsen
Hanne