Svar: Citrusfrugter
19. november 2006
Alder:
9 mdr.
Hej med dig
Børn kan fra 6 måneders alderen tilbydes stort set alt slags frugt - frisk eller kogt og således også appelsiner og mandariner.
Jeg kan se at din den lille er 9 måneder gammel og derfor er der ingen problemer i at du prøver med lidt mandarin eller appelsin. Det største problem er at det ofte kan sætte lidt gang i maven, så hold øje med det og en evt. rød numse og så kan syren i netop disse ting også ofte genere huden omkring munden.
Her kan man evt. beskytte med lidt vaselinelignende salve for at skabe en barrierer eller også er det med at være hurtigt med en fugtig klud, når barnet er færdig med at spise.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske