Svar: Dårlig søvn - 14 mdr.
18. november 2006
Alder:
14 mdr.
Kære Michelle
Min umiddelbare tanke er om det er ved at være tidspunktet, hvor jeres lille dreng kan nøjes med 1 lur i løbet af dagen. Det kunne godt lyde sådan, da du fortæller at han vågner op, når han har sovet et par timer og herefter har svært ved at sove videre.
Jeg tænker derfor at I skal prøve at putte ham en gang dagligt og forsøge at aftale dette med vuggestuen. Det vil være godt, hvis I kan begynde en dag, hvor han har sovet godt om natten og måske har sovet lidt længere om morgenen end han plejer - f.eks. har fået lov til at vågne af sig selv. Det kunne være i en weekend.
Prøv så at lave noget spændende i løbet af formiddagen, så han aktiveres og så put ham ved middagstid og se om han så kan sove en god lur der. Og så puttes om aftenen og sove godt om natten.
Overgangsperioder er altid svære, måske kan du huske det fra tidspunktet hvor han gik fra 3 til 2 lure. Så ting tager tid og det vil sandsynligvis give lidt trætte dage, men det kunne godt lyde som om det er tiden for jer:o)
Rigtig meget held og lykke med det.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske