Svar: Smitte ved forkølelse
18. november 2006
Alder:
9 mdr.
Kære Hanne
Det er helt korrekt at modermælk og især råmælk styrker det lille barns immunforsvar og har en vigtig funktion netop i forhold til dette. Det er dog sådan, at det forebygger og styrker - men det forhindrer ikke at barnet kan blive forkølet. Det sker at børn bliver forkølet og meget syge, også selvom de ammes fuldt ud.
Jeg synes derfor det er meget hensynsfuldt at I har valgt ikke at komme troppende forbi med jeres lidt større og meget forkølede datter. Så selvom I gerne vil se de to små og ønske tillykke, så er det meget betænksomt ikke at gøre det, før jeres datter er blevet rask.
Samtidig kunne man jo også godt forestille sig at der, når der nu er to, kunne være tale om at de er kommet til verden lidt før tid, hvilket betyder at de så er lidt mere modtagelige for infektioner.
Fortsat held og lykke til jer alle sammen:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske