Svar: Baby´s udvikling
17. november 2006
Alder:
3 mdr.
Kære Christoffers mor
Bekymring hører med til at være mor, det kommer man ikke uden om:o) Jeg tror dog ikke ud umiddelbart har grund til at være bekymret omkring din lille dreng.
At han er født 3 uger før tid, kan godt have lidt at sige, men derudover så er børn bare meget forskellige. Det er mit indtryk at børn udvikler sig på forskellige områder på forskellige tidspunkter. F.eks. vil børn som er meget verbale ofte ikke være så motoriske og på samme måde, vil børn som motorisk er langt fremme ofte være lidt senere til at tale. det er som om at børn ikke kan koncentrere sig om det hele på en gang.
Derudover så har vi jo alle forskelligt temperament og nogen er af natur mere rolige og tilbageholdende, hvor andre er langt mere frembrusende - hvordan er du selv? Børn ligner jo ofte deres forældre...
Der findes rigtigt mange bøger om børns udvikling. Jeg ved at rigtigt mange forældre er meget glade for bogen "60 vidunderlige uger" af Hetty Van De Rijt og Frans Plooij. Jeg har desværre ikke selv nået at læse den igennem endnu - men det kommer:o)
Derudover er der netop kommet en ny bog fra politikens forlag, som hedder "Barnets udvikling 0-3 år", men igen så findes der rigtigt mange muligheder. Så gå i boghandlen og skriv en ønskeseddel eller tag en tur på biblioteket.
Rigtig meget held og lykke til jer alle:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske