Svar: Røg i dagplejen
17. november 2006
Alder:
10 mdr.
Kære Sebastians mor
Vi ved jo alle at rygning og også passiv rygning er skadeligt og jeg ville ønske at jeg kunne sige at det var uden betydning, men det kan jeg desværre ikke. Passiv rygning er skadeligt for Sebastian!
Der er dog altid flere ting, som man skal tage hensyn til og den dagplejer du beskriver har jo et rigtig godt ry og Sebastian er glad for hende. Når man skal vurdere, hvad der er bedst for et barn, skal man jo altid se på helheden. Får barnet sine behov dækket, - sufficient kost, ren ble, iklædes tøj i forhold til vind og vejr, er omsorgen der, trøstes, puttes barnet kærligt osv. Det hele er med til vurderingen.
Det er kun dig, der kan vurdere, hvad du vægter. Men jeg vil give dig ret i at det er frustrerende, netop fordi vi jo alle vil vores børn det bedste.
Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske