Svar: Åh det Natteroderi - 5 mdr.
17. november 2006
Alder:
5 mdr.
Kære Rikke
Det lyder som om I har haft nogle rigtigt hårde måneder og hvor må I snart være trætte. Det er dog dejligt at høre at tingene er blevet bedre hos jer.
Jeg kan forstå at jeres dreng får flaske og jeg kan også forstå at jeres dreng sover kortvarigt om dagen, tager det længste stræk om natten men samtidig sover meget uroligt. Du beskriver også en sulten dreng som let sluger 200ml om natten.
Min umiddelbare tanke er derfor, hvordan han spiser om dagen? Kunne det tænkes at han havde brug for mere mælk i løbet af dagen? Det er fint at du er begyndt med skemaden og at han får dette ca 2 gange dagligt, men mælkebehovet er stadig stort og jeg tænker om han mon skal have mere mælk?
En plan for dagen med to måltider skemad kunne se således ud:
Morgen: Flaske
Formiddag: Flaske
Puttes til formiddagslur
Frokost: Flaske (når han vågner af luren)
Grød, evt. med lidt frugtmos
Evt. en flaske at sove på og puttes igen til middagslur
Eftermiddag: Flaske
Sen eftermiddag: Powernapper
Tilbydes evt. en flaske, når han vågner af sin powernap
Aften: Grøntsagsmos
Flaske: Puttes til natten med flaske
Sen aften: Flaske, når I selv går i seng
Nat: Evt. flaske
Jeg ved godt at jeg nævner rigtigt mange flasker her og det er slet ikke sikkert at han behøver så mange. Som du kan se, så skriver jeg evt. ved nogle af flaskemåltiderne. Men da han tilsyneladende er så sulten om natten, så kunne det være en mulighed at prøve med langt flere hyppigere flaske.
Jeg håber at det hjælper jer til en bedre søvn. Det er jo ofte en sammenhæng imellem søvnen om dagen og søvnen om natten - og madindtaget spiller også ind. Så det er mit umiddelbare bud denne gang:o)
Rigtig meget held og lykke:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske