Brev:
Hvad forstår et barn på 9 måneder om begravelse og hvad er væskebehovet
16. november 2006
Alder:
9 mdr.
Hej Helen
Signes oldemor er lige død og skal bisættes i næste uge. Det skal foregå fra kapellet uden orgelmusik. Der vil blive sunget et par salmer, men ellers stille og roligt. Vil Signe kunne deltage uden at blive voldsomt påvirket af det? Vi forældre og de andre gæster vil jo nok græde, vil det påvirke Signe, så hun bliver ulykkelig? Er det bedst at lade hende blive hjemme? Det er umiddelbart vores beslutning.
Samtidig skal jeg lige høre, om det er nok at amme én gang om dagen og så supplere med yoghurt og sødmælk (det er stadig i små mængder). Derudover får Signe vand. Voksne siges at skulle have ca. 2 l væske i døgnet. Hvor meget skal et barn på 9 mdr. have?
Med venlig hilsen
Signes mor