Brev:
Tigerspring
15. november 2006
Alder:
18 mdr.
Tigerspring
Hej igen ;O)
Ja, denne gang har jeg et spørgsmål vedr. et af de udviklingsspring, også kaldet "Tigerspring" som Katja skal til at igennem.
Katja er nu lige lidt over 18 måneder og lige som hun plejer, er hun meget påvirket af, at hun nu igen "render panden" i mod en dårlig periode! Hun er vrøvlet og vil ikke rigtigt noget som helst. Hun blir meget hurtigt dybt ulykkelig over småting, og kan være svær at trøste. Hun er meget træt, men er i øvrigt hverken syg eller ved at få flere tænder!! Hun er som hun plejer at være når vi rammer et "SPRING".
Mit spørgsmål går på, hvad et er der sker nu med hende, nu hvor hun er blevet halvandet år?
Ifgl. "De 60 vidunderlige uger" og de oplysninger jeg kan finde på nettet, er der lige præcis et spring nu, men jeg kan ikke finde noget om, hvad det spring går ud på, og hvad der er særlig vigtigt i denne periode og ikke mindst mangler jeg et fif om, hvordan jeg bedst tilgodeser lige den udviklingsfase hun er i lige nu!
I øvrigt stortrives Katja. Hun spiser og sover normalt. Hun snakker som et vandfald og kan sige flere ord end jeg hverken kan huske eller nævne. Hun er begyndt at sige 3-4 ords-sætninger og forstår næsten alt hvad vi siger til hende. Hun løber sikkert og har på det sidste mestret færdigheden at hoppe, hun kan nu sætte af med samlede ben og hoppe ca. 10 cm op i luften. Så der er rigtigt kommet "gang i den" herhjemme!
Jeg håber du kan være behjælpelig, da vi her hjemme har oplevet at "springene" virkelig har taget pusten fra os i de perioder de har stået på, og med tanke på at "Prinsessen" nu er et meget tænkende individ som absolut godt ved hvad hun vil og ikke mindst IKKE vil, kunne vi godt bruge et råd, så vi kommer igennem denne periode så smertefrit som muligt!
På forhånd tak ;O)
Sara