Brev:
Børnehaveplads
16. september 2006
Alder:
23 mdr.
Børnehaveplads
Hej Helen
Vi står og skal skrives op til børnehaveplads - til vores lille datter som i næste måned fylder 2 år.
Der er mange fine børnehaver i vores område. Det eneste men, jeg synes, der er ved nogle af dem, jeg foretrækker er, at de har trapper mange steder i huset.
Jeg ved jo godt, at børnene sagtens kan gå på trapper, når de er 2 år og 11 måneder. Det kan hun jo allerede nu helt fint, selvom vi ikke har nogen herhjemme.
Men er det mig, der er lidt pjattet og overbeskyttende, når jeg helst så, at der ikke var de store, vilde trapper i min datters børnehave!?!??!
Jeg mener, ungerne løber jo tit helt vildt rundt og leger på forskellig vis, jeg kunne forestille mig, at jeg ville sidde de første 3 måneder på jobbet og tænke: "åh guuuud bare det går godt med den trappe - at de ikke kommer til at skubbe hinanden og i den dur...
Hmmmm...når jeg nu pludselig "skriver" mine tanker ned på denne måde, kan jeg godt se, at det måske er lidt overhysterisk :-) Jeg havde jo selv store/lidt farlige trapper i mit barndomshjem og jeg kan ved gud aldrig huske min egen mor var bekymret over dette :-) ha, ha.....hvad siger du Helen? Er der andre mødre, der ligesom jeg, er lidt småtossede og tænker disse tanker?
Kærlig hilsen
Lise