Brev:
Prinsessen på ærten nægter forsat at sove!
15. september 2006
Alder:
13 mdr.
Prinsessen på ærten nægter forsat at sove!
Hej Netsundhedsplejerske
Efter dit svar på vores spørgsmål den 29. august 2006 har vi være ved lægen for at få hende tjekket igennem og vor huslæge siger at hun er fin, sund og rask.
Vi har nu en fast putterytme hvor hun falder i søvn på bare 8-15 min.
Vi har endnu engang kigget efter ærten under alle edderdunsdynerne og madrasserne men der er ingen :-)
Vores datter på 13 mdr har forsat den tossede ide at vågne skrigende op præcis kl. 01.50 hver nat.
Og det startede somsagt efter at hun i feb. 06 havde RS-virus (fra fødslen og til feb. 06 har hun sovet igennem til ca. kl. 06.00) og vi er flyttet (15. juni 06) og hun er startet i vuggestue (1. juli 06).
Hun står op ved kl. 6-6.30 og sover hun til middag ca. kl. 12.00 og sover ca. 90-120 min. (vi har prøvet at begrænse det til at hun kun sover til middag og ikke to gang som tidl.).
Ifølge vuggestuen er hun en meget glad og aktiv pige som i øvrigt drikker meget i løbet af dagen.
Når hun bliver hentet ved 15.30-16 tiden og vi derefter er kommet hjem starter skrigeturen igen - hun virker træt og drikker op mod 1/2 liter vand indenfor 30-60 min. efter vi er kommet hjem - vi skal simpelthen være 100 procent om hende hele tiden indtil hun falder i søvn.
Hun bliver lagt i seng kl. 19.30 og sover fint indtil hun nærmer sig kl. 01.50, hvor hun så er vågen 4-5 gange resten af natten, hvor hun skriger utrøsteligt, samt at hun drikker op til 1/2 liter vand
Vi har bl.a. prøvet følgende:
- falder selv i søvn på 8-15 min.
- går tur i barnevogn til hun sover.
- sidde med hende på armen til hun sover for senere at lægge hende i seng.
- siddet med hende på armen til hun er lige ved at sove og så lagt hende i seng.
- side med hende i sofaen for at hun kan falde i søvn igen (hvilket er den løsning der virker bedst).
- ligge hende ved siden af os i sengen.
- ligge hende ved siden af os i sofaen.
Dog uden det store held.
Hun er den yngste af en søskendeflok på 4. Vi kender ikke til det her problem fra nogen af de andre børn vi har.
Må vi høre fra dig?
Hilsen Fiona's MEGET trætte forældre