Brev:
Natteroderi med amning og førstehjælp
14. september 2006
Alder:
6 mdr.
Natteroderi med amning og førstehjælp
Hej Helen
Jeg er rigtig i spørgehjørnet, så nu kommer der et spørgsmål mere fra mig.
Jeg læser og læser spørgsmål/svar i brevkassen og synes, at der er rigtig mange gode ideer, men jeg studser over følgende:
Jeg læser tit, at et 6 mdr. gammelt barn ikke har brug for mælk om natten, men samtidig har jeg også læst, at man ikke kan forvente, at de sover igennem uden mælk før de er 8-9 mdr. Hvad er korrekt?
Min datter sover meget dårligt om natten for tiden, og hun bliver ammet 2-3 om natten lige pt. Iflg. bogen "60 vidunderlige uger" er alderen omkring 26. uge en problematisk tid, hvor man kan forvente et skridt tilbage i udviklingen. Jeg ved ikke, om du kender bogen, og hvad du evt. mener om teorierne.
Kan det være en midlertidig tilbagegang, eller skal jeg til at begrænse hende i amning om natten og evt. tilbyde vand i stedet? Der er jo også noget med, at appetitten om dagen reduceres pga. amning om natten. Jeg ville gerne have følgende "skema" for dagen:
kl. 6/7: Amning og ud af fjerene
kl. 9: Grød + vand i kop (herefter en lur)
kl. 12: Grøntsagsmos + vand i kop (herefter en lur)
kl. 15: Amning, som udskiftes med frugt, når hun kommer i dagpleje om godt en md.
kl. 16/17: Evt. en lille lur
kl. 18: Grøntsagsmos + frugtgrød + vand i kop
kl. 19: I seng + evt. amning
kl. 22/23: Evt. amning
Iøvrigt: Hvis et barn får noget i den gale hals, skal man så vende hovedet nedad på barnet? Eller hvad er den korrekte reaktion?
Hilsen en spørgelysten mor