Brev:
Min dreng på 7 mdr. har hård mave
19. august 2006
Alder:
7 mdr.
Min dreng på 7 mdr. har hård mave
Hej
Jeg har en dreng på 7 1/2 måned. Han har døjet med hård mave den sidste uges tid - samtidig syntes jeg heller ikke, at han kommer af med så meget. Jeg ved ikke, om det er hans madplan der er noget i vejen med, da jeg igennem hele dagen sørger for, at han får tilbudt masser af vand.
Tidlig morgen ca. kl 6 ammer jeg ham. Ca. kl. 8 - 8.30 får han havregrød lavet på vand - tilsat modermælkserstatning og lidt frugtmos. Herefter får han frokost ca. kl 11.30-12, som er grød ex. flerkornsgrød med lidt frugtmos - de sidste dage har jeg forsøgt med lidt sveskemos uden den store effekt.
Eftermiddag ca. kl 15 bliver han ammet og får lidt frugtmos. Til aften ca. kl 17.30 får han kartoffelmos med forskellige grønsager. Inden han bliver puttet cirka kl 20 bliver han ammet. Sommetider bliver han også ammet en enkelt gang om natten, men det er ikke hver nat.
Kan jeg evt. ændre noget i hans kost, som vil hjælpe på hans mave?
Lige et tillægsspørgsmål - han sover tre gange om dagen for det meste kun en halv time per gang, og vi har ikke med held kunne skære det ned til to gange. Så sover han nemlig også kun en halv time ad gangen og er samtidig kropumulig. Er det normalen med så lidt søvn i løbet af en dag?
På forhånd tak for svaret
Med venlig hilsen
Lone