Brev:
Forberedelse til at starte i vuggestue
18. august 2006
Alder:
7 mdr.
Forberedelse til at starte i vuggestue
Hej Helen
Tak for nogle rigtig gode svar :-) Nu kører det rigtig godt med lure i løbet af dagen (i hvert fald de sidste par dage). Han sover nu to gange dagligt, kl 9-10 og 13-15 (og nogle gange en ekstra lur 17.30-18). Jeg prøver at køre det lidt strengt, sådan at jeg holder ham lidt vågen, selv om han er træt. Om eftermiddagen vågner han dog et par gange i løbet af luren, hvor han skal lulles i søvn igen.
Nå men han skal starte op i vuggestue i midten af oktober, hvor han er 8 mdr gammel. Det er lige gået op for mig, at det jo er snart. Det bliver utrolig hårdt, men jeg har sat en måned af til indkøring, og så håber jeg det går nogenlunde smertefrit, når han som 9 mdr gammel fortsætter alene.
Hvornår er det børn plejer at gå ind i "separationsfasen"? For jeg frygter at det er lige omkring der, hvor han skal starte, og det ville jo være synd. Har du ellers nogle gode råd til hvordan jeg forbereder ham på det, for at gøre det nemmest muligt for ham?
Og så lige et spørgsmål omkring maden ;-) For tiden ammer jeg ca. 6 gange i døgnet: tidlig morgen, formiddag, tidlig eftermiddag, sen eftermiddag, aften (når han puttes til natten) og sen aften. Nogle gange er det kun få minutter, han dier, som om han bare er tørstig. Derudover får han havregrød til morgenmad, ris/majs/boghvedegrød til frokost og mos med kød/fisk til aftensmad. Hvordan lyder det i forhold til hans alder?
Jeg skal jo helst have trappet helt ud af dag-amningen, inden han skal starte i vuggestue, men jeg synes det er lidt svært at finde ud af, hvilke ammemåltider han kan undvære på nuværende tidspunkt. For jeg har stadig rigtig meget mælk, og han får ikke tømt brysterne rigtigt. Og så er jeg bare så glad for at amme, og har tænkt mig at amme morgen og aften til han er 1 år.
Det var en lidt blandet omgang denne her gang.
Venlig hilsen
Poula