Brev:
Rugbrød og rutiner
18. august 2006
Alder:
10 mdr.
Rugbrød og rutiner
Hej Helen
Tak for dit svar i dag, vi vil i hvert fald benytte os af rådene.
Jeg har lige et par tillægsspørgsmål.
Det første går på, at min søn har stadig lidt svært med det rugbrød, så han skal være dejligt udhvilet og glad, før det går godt med at spise det. Problemet ligger i, at hans frokost måltid ligger, lige inden han snart skal sove, så hans overskud til at klare rugbrøden er ikke stor.
Kunne jeg evt give grød før den lur kl 11. og så skippe hans flaske, når han vågner halvanden time senere og give rugbrød der istedet?
Hvis jeg gør det, vil han faktisk ikke få flere flasker mælk i løbet af dagen, er det okay, rent ernæringsmæssigt? Han får selvfølgelig en stor del (ca. 2-3 dl.) mælk udover flasken bl.a. i hans morgengrød og sødmælk på kop, som han gerne er ivrig til at drikke + vælling baseret på mælk om aftenen.
Mit sidste spørgsmål går på, hvor lang tid der skal gå imellem hvert måltid. Jeg har læst et sted, at det er omkring 2½ time i hans alder (10. mdr.)
Han skal jo snart i dagpleje så jeg vil jo helst have kørt ham lidt ind i de samme rutiner, som man bruger i dagplejen, så tilvænningen ikke bliver så svær for ham. Her snakker vi især det med rugbrøden, da hans rutine ellers er nogenlunde tilpasset. Er det noget, jeg skal tænke på eller har det ikke nogen betydning? Omstiller han sig bare helt naturligt, når han kommer ud?
Mange hilsner
Camilla