Brev:
8 uger med gråd, del 2
6. august 2006
Alder:
2 mdr.
8 uger med gråd, del 2
Hej Helen
Tak for dit svar på mit spørgsmål fra tirsdag d. 1. august.
Vi har de sidste 3 - 4 dage fulgt dit råd og givet vores 8 uger gamle søn, Bertram, supplerende flaske med udmalket mælk og mme. Nogle gange har dette betydet at han ikke har fået andet, da han sjældnere og sjældnere ønsker at tage bryst.
Nu er vores problem så at han indenfor de sidste tre dage er begyndt at udvise den samme adfærd overfor flasken som overfor amningen. Han spiser kun 5-10-15 ml ad gangen, hvorefter han skriger voldsomt og afviser flasken. Nogle gange kan man, efter at han er kølet af, overtale ham til at spise 10-20 ml mere. Andre gange medfører dette bare, at han hidser sig yderligere op og vi må vente med at gentage forsøget til næste gang han virker sulten, hvilket kan være efter bare 30-45 minutter.
Dette betyder bl.a. at hans søvn bliver endnu mere ødelagt end den er i forvejen og at han i løbet af de sidste 16 timer kun har villet spise sammenlagt 180 ml - fra kl. 22 i aftes og frem til nu, søndag kl 14, samtidig med at han har skreget voldsomt det meste af tiden.
Han sover stadig dårligt og har store problemer med at komme af med afføringen. Han har kun sammenhængende søvn i et længere stræk hver nat i 3-5 timer, resten af døgnet sover han maks. en halv time til tre kvarter af gangen.
I fredags var han til en ny kiropraktor, der sagde at han var stiv og låst i sin ryg og nakke. Men skrigeriet og de andre problemer er ikke blevet mindre hen over weekenden; tværtimod. Vi har selv bemærket, at han er umulig at få til at ligge med hovedet til venstre, også selvom han lægges til at hvile på venstre side. Dette betyder, at han er blevet ret skæv i hovedet.
Med venlig hilsen
Rikke