Svar: Bleskift om natten
30. maj 2006
Alder:
3 mdr.
Kære mor
Det er også dejligt at få korte spørgsmål engang imellem:o)
Hvis din datter har lidt sart hud og let bliver rød og irriteret af den syre der kan være i urinen, så bliver du nødt til at skifte hende. Hvis hun derimod ikke reagerer synderligt på urinen og bleen suger rigtig godt, så kan det godt være at du kan undgå en skiftning.
Du har ret i at det er rigtig langt tid at skulle have samme ble på i 12 timer og da du alligevel giver hende mad kl. 2 så kan det lyde fornuftigt at skifte hende der.
Hvis du på et tidspunkt kommer ind i en rytme, hvor hun f.eks spiser til midnat eller sen aften i stedet for midt om natten og du så kan skifte hende der, så I alle sover natten igennem til næste morgen, så vil det være godt.
Hvis hun har afføring så skal hun altid skiftes. Men med urinen, må det være en individuel vurdering ud fra hvordan hun har det bedst:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske