Brev:
2 timers natputning hver aften
30. maj 2006
Alder:
7 mdr.
2 timers natputning hver aften
Hej Helen
Jeg har en søn på 7 måneder som ikke vil sove.... Vi bruger 2 timer på at lægge ham i seng hver aften, og det er utrolig opslidende.
I løbet af dagen sover han, hvis vi er heldige 1 lur på ca. 1-1½ time om morgenen (1½ time efter han er vågnet) og så sover han måske ½ time ved 15 tiden.
Han får aftensmad kl. 17,30-18 men det er temlig svært at få ham til at spise fordi han er træt og sur. Han får grød til morgen og frokost, og noget frugtmos til eftermiddag. Men det er meget svært at få han til andet end mælk eller vælling til aften. (Men vi prøver hver dag, og han spiser måske 5 skefulde).
Når klokken så nærmer sig de 19,30-20 går vi ind på hans værelse og så får han en godnatmælk/vælling, som han så noglegange falder i søvn med. Når vi så skal lægge ham ned i sengen åbner han øjnene og så er der ellers fest.... Så synes han der skal leges og hygges og snakkes. Han får så lov til at ligge og sludre med sig selv indtil han bliver sur.... så går vi ind til ham og gør ham glad og giver ham sutten, men han har store øjne og ser slet ikke træt ud. Han griner og hygger.... så går vi igen og lidt efter bliver han sur igen.... Når vi har gjort sådan ca. 4 gange, er han jo så træt og ked at vi kun kan få ham til at falde til ro ved at tage ham op.
Og lige så snart han lander på min skulder begynder han at pludre igen, for det er jo så hyggeligt..... Så lægger vi han ned igen men så begynder han og græde med det samme, og er helt opløst til sidst. Vi har også prøvet at sidde med ham, men han synes det er bedre at prøve at sætte sig op og rulle rundt på maven.... han laver alverdens krumspring for ikke at sove.
Vi har prøvet at sige til os selv, at idag må han så græde sig i søvn, men det nænner man jo ikke. (så det har vi altså ikke gjort). Han bliver bare så ked af det hver dag og det er meget frustrerende.
Når han så endelig sover ca. kl 22, så sover han til kl. 7-7,30, så det er jo fint.
Han er en sund og glad dreng. Men vi mangler virkelig til nogle gode fiduser til at få lidt aften ro.
Med venlig hilsen
En træt mor og far