Brev:
Vanskeligheder omkring min drengs kost
29. maj 2006
Alder:
7 mdr.
Vanskeligheder omkring min drengs kost
Hej Helen
Jeg har brug for endnu et godt råd fra din gode brevkasse.
Rasmus bliver 7 mdr. om ganske få dage, og trives fint. Men jeg har fået lidt vanskeligheder omkring hans kost.
Han er begyndt at spise havregrød om morgenen. Hans appetit er ikke så stor om morgenen, så han spiser kun ca. 1/2 dl. Omkring kl. 9 spiser han ca. 150 ml. MME, og ca. kl. 12 får han 1-1 1/2 dl. grød. Ca. kl. 15.30 spiser han ca. 150 ml. MME og kl. 18 spiser han en stor portion kartoffelmos/ris m. div. grøntsager og en kødbolle/fiskebolle. Han kommer i seng ca. kl.19.30, hvor han spiser ca. 150 ml. MME. Han sover derefter til kl. 5.30 næste morgen. Dog får han sutten et par gange om natten.
Han har spist grød siden han var 4 1/2 mdr., og spiste kartoffelmos i over 1 mdr. nu. Så jeg har tænkt mig så småt at begynde med så rugbrødshapser (lyst rugbrød uden kerner) til frokost samt at variere hans aftensmad mere i retningen af vores mad. Er det for tidligt?
Problemet er, at Rasmus er begyndt at afvise sutteflaskerne, og er meget ked af det, når vi forsøger at give ham dem. Og han vil naturligvis ikke sove sin formiddagslur og eftermiddagslur, hvis han ikke får noget og spise. Bør han trappe disse flasker ned nu, og hvad kan jeg så give ham, uden at det får uden over hans frokost og aftensmad? Hvad gør jeg mht. flasken han får kl. 19.30? Det er vel for tidligt, at han kommer af med den?
Jeg er lige begyndt at give ham jerndråber, og hans mave er begyndt at blive lidt hård. Jeg har ikke mulighed for at købe figensaft, er der andre gode råd?
Rasmus kan næsten sidde selv nu, og vil gerne stå lidt indimellem. Han har hidtil været god til at ligge på maven, og skubbe sig baglæns, men det vil han overhovedet ikke nu. Han skriger som besat, hvis vi ligger ham på maven. Skal vi fortsat ligge ham på maven, eller kommer det helt af sig selv senere?
Tak for en god brevkasse.
Hilsen
Rasmus's mor