Svar: Søvnmønster, 6 mdr gammel dreng
22. maj 2006
Alder:
6 mdr.
Kære Ditte
Jeg kan godt forstå dit dilemma for et eller andet sted så ved du jo godt i dit hjerte at han har det bedre, når han har sovet og samtidig så må du også med din fornuft få tingene til at hænge sammen.
Og derfor tænker jeg at du må lade det komme an på en prøve. Der er ikke andet at gøre. 2½ time sammenlagt er ikke meget for en dreng på hans alder, men det kunne jo også være at et bedre søvnmønster om aftenen/natten ville gøre en ændring om dagen.
Så gør et forsøg. Hvis det virker, så burde der jo komme en ændring forholdsvis hurtigt og hvis du oplever at han bliver mere pylret og ked af det om dagen, så må du atter prøve at få ham til at sove mere her.
Måske vil det at du ikke fokuserer så meget på "hans skal sove, hans skal sove..." gøre at alt omkring hans søvn bare bliver mere afslappet og så sover drengen måske:o)
Glæder mig til at høre føljetonen:o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske