Brev:
Søvnmønster, 6 mdr gammel dreng
22. maj 2006
Alder:
6 mdr.
Søvnmønster, 6 mdr gammel dreng
Ja så er jeg her igen igen:-)
Min dreng sover ikke længe ad gangen og heldigvis ser jeg herinde at mange åbenbart har det sådan. Det hjælper lidt faktisk, selvom jeg også føler med de andre mødre!:-)
Nå, men det er altså hårdt konstant at skulle kæmpe med at få dem til at sove, især når de vågner med det samme igen. Derfor tænker jeg, om jeg kun skulle tage denne kamp en gang om dagen og så i stedet få hans nat til at vare lidt længere (lægge ham tidligere i seng), da dette virker som om bedre kunne lade sig gøre. Jeg er klar over at han så ikke vil følge det "normale" søvnmønster for børn i denne alder. Men er det forsvarligt?
Hvis han f.eks startede formiddagen(ved 9 tiden) med en lur på 1½ time (eller knap da det jo i vores tilfælde ville hedde 2x30 minutter med en vågneperiode i mellem) og så "fik lov" til at tage 30 minutter efter frokost(ved 1230 tiden) og så igen 30 minutter om eftermiddagen (ved 15 tiden) og så lægge ham i seng allerede ved 19 tiden?
På den måde kunne han så sove fra 19-06, afbrudt af amning selvfølgelig og så ca 2½ time i alt om dagen? Jeg ved det er lidt i underkanten, men tror du det ville være ok, eller tror du jeg gør ondt værre ved at han ikke får den mere sammenhængende søvn om dagen?
Glæder mig jo allerede til at han ikke har brug for dagssøvn mere, men ved jo af erfaring at der går nogle år endnu!:-)
Som du kan høre, er jeg rigtig usikker mht alt det søvn-halløj, da han bare virker helt kolik-agtig om dagen når han ikke sover, men tilgengæld er jordens gladeste dreng når jeg "tvinger" ham til at sover videre efter den obligatoriske halve time.
Men kan han vænne sig til denne nye (lettere for mor) rytme, uden at være for træt så?
Tak for din tålmodighed mht mig og alle mine spørgsmål. Det er nok desværre ikke sidste gang du hører fra mig:-)
Tak for en god brevkasse.
Kærlig hilsen Ditte