Svar: Udendørs/indendørs aktiviteter
17. oktober 2003
Alder:
8 mdr.
Kære Lise
Forslag til legetøj kan være:
Dig selv (lad ham kravle rundt på dig), bolde (bind evt en snor i), balloner, sæbebobler, byggebægre, køkkenting - bagepapir til at krølle, grydelåg, stor fløjte eller andre instrumenter, trækkedyr, snurretop, papkasser -store og åbne i enderne til at kravle igennem, telefon med lyde, gåvogn til at skubbe, dukkevogn (alt efter hvor langt han er motorisk- ellers kan det være julegaveønske).
Musik - en lille båndoptager, evt med optagefunktion, så han kan høre sig selv. Papbøger, rim og remser, sangbøger - syng sange og brug armene, f.eks i en skov en hytte lå, hjulene på bussen, lille Peter edderkop, så går vi rundt om en enebærbusk osv.
Lad ham opdage naturen. Samle små sten og blade i en spand. Find myrer, snegle og regnorme. Han kan sagtens studere og synes at noget er sjovt, selvom han ikke selv kan gå rundt endnu. Hvis der er ænder i nærheden af hvor I bor, så lad turen gå ned så de kan blive fodret.
Lad et af skabene være "hans". Fyld det op med plastikbøtter og andet som ikke tager skade af at blive pillet ud. Lad ham tømme skabet igen og igen. Kom en overraskelse derind ind imellem.
En gyngetur i en babygynge og en tur i svømmehallen eller på biblioteket er også altid godt.
Det lyder i øvrigt som om at du allerede har masser af ting igang, både med legestue og rytmik.
Fortsat god fornøjelse
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske