Brev:
Min søn på 7 mdr vågner meget om natten
16. oktober 2003
Alder:
7 mdr.
Min søn på 7 mdr vågner meget om natten
Hej
Jeg har en søn på syv måneder, da han var seks måneder holdt jeg op med at amme og allerede da han var fem måneder kom han over i hans egen seng begge dele er gået fint. Da han begyndte at få flaske vågnede han tre til fem gange om natten for at spise, men han begyndte at vågne oftere og nu vågner han ca hver halve time og vil spise.
Jeg spurgte vores sundhedsplejerske til råds og hun sagde at vi skulle holde op med at give ham mælk om natten og i stedet gå over til vand, men vi skulle kun tilbyde ham flasken når det var strengt nødvendigt, men han vågner stadig lige ofte og nu drikker han ca tre flasker vand hvor han før drak ca to flasker mælk, om dagen får han tre.
Han skriger næsten hysterisk inden han faktisk er vågen og hvis jeg prøver at berolige ham inden jeg giver ham flasken bliver han bare mere gal. Han drikker ikke så meget af gangen, men jeg må ikke tage sutteflasken ud af munden på ham før han sover, da han ellers giver sig til at skrige. Vi har prøvet med en sut der ligner sutteflasken og også mange andre modeller, men han har aldrig ville bruge sut.
Jeg ved ikke om jeg bare skal lade ham skrige sig selv i søvn mens jeg sidder ved siden af ham, eller skal jeg begynde at tage ham op og gå med ham til han falder i søvn. Jeg syntes ikke så meget om min egen sundhedsplejerske og ville blive meget glad, hvis du kunne prøve at hjælpe mig.
Venlig hilsen
Tanja Gregersen