Svar: Min søn tager ikke rigtig på i vægt
6. oktober 2003
Alder:
5 mdr.
Kære J
Du har så ganske bestemt ret i at det ikke er ret meget din søn har taget på. Jeg kan se at du bor i udlandet, hvor i ikke har sundhedspleje, men har lægen ikke set ham og hvad er hans vurdering?
Normalt siger man jo at så længe barnet følger sin kurve og trives og har det godt så er det okay, men som sagt synes jeg stadig at det lyder til underkanten.
Da din søn nu er mere end 5 mdr gammel, kunne du måske overveje at begynde at give han noget andet at spise end bryst. Du kan fortsat amme ved siden af, men måske skulle du forsøge med lidt grød eller mos og se om der så skete en ændring.
Held og lykke
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske