Brev:
Ammenedtrapning - 10 måneder
24. august 2026
Alder:
10 mdr.
Ammenedtrapning - 10 måneder
Hej Helen
Efter 10 måneder med en amning, ingen troede var mulig, så tror jeg, at det er ved at være tid til at trappe ned. Mest af alt fordi min søn nu spiser mad, men er afhængigt af brystet om natten, hvor han ikke tager længere stræk end ca. 2 timer uden bryst. Så det er trygheden, ikke sult, der driver værket. Jeg er startet på arbejde, og kan ikke passe det med så afbrudt søvn.
Det er tydeligt, at han finder stor tryghed og trøst ved brystet. Lige pt bliver han kun ammet ca kl 16, til put kl 19 og ved opvågninger om natten. Om dagen er jeg væk, og jeg ammer ikke, når jeg tager afsted.
Hvordan gør vi det bedst? Far og andre kan godt putte ham i klapvognen til lur, men vi har samsovet hele hans liv, fordi det gav mig mest søvn. Det er også sådan, jeg har holdt ham i søvnen tidlig morgen (4-5.30. Han sover kl 19).
Vil helst ikke lave en kold tyrker, da jeg tror, at det er for voldsomt. Vi er heller ikke interesseret i at vugge ham, men hvad gør vi så?
Den trætte