Brev:
7 måneder - mad og søvn
8. juni 2026
Alder:
7 mdr.
7 måneder - mad og søvn
Kære Helen
Vi har lillebror på 7 måneder, som trives.
Dog har jeg et par spørgsmål til hhv. mad og søvn.
Han står ret tidligt op, omkring kl 5, men det hænger godt sammen med, at han falder i søvn mellem 18.45-19. Til formiddag sover han mellem 1-2,5 time, og så igen en lur på 1 time sluttende kl 13.
Herfra holder han sig faktisk vågen til 18.30, hvilket som andengangsmor synes er vildt. Skal vi vække ham, for at rykke rytmen senere på døgnet?
Han er ammebarn og ammer stadig helt enormt om natten pt. Han bruger ikke sut, og jeg har svært ved at se, hvordan vi kan trøste ham på anden vis?
Slutteligt er han enormt glad for mad, hvilket er dejligt. Jeg har sog svært ved at lade ham sidde med mad, selvom han tydeligvis gerne vil. Hvor store stykker mad må de sidde med selv i en alder af 7 måneder med en enkelt tand i undermunden? Han er god til at tage meget små hapsere op med sine fingre. Er så bange for, at han får noget galt i halsen.
Venlig hilsen
en mor