Brev:
Et lærkebarn?
8. marts 2026
Alder:
4 mdr.
Et lærkebarn?
Hej Helen
Du kender efterhånden lidt til vores rytme herhjemme, og jeg synes, at vores lillebror afviger lidt fra andre børn på 4 måneder …
Her er lillebrors rytme. Det er starten og slutningen, der frustrerer mig.
Mellem 3-4-5 vågner han op. Typisk for at lave en ble. Og her er han vågen et sted mellem et kvarter og en time. Hvis klokken er for tæt på kl 6, kan jeg ikke få ham i søvn igen.
Så er han ca oppe til kl 7.45, og sover så et sted mellem 1-2 timer. Tættere på en time.
Gennem dagen sover han i alt 4-5 lure af forskellig varighed.
Vores udfordring er dels at vi øver barnevogn (og væk fra bryst) og dels at den sidste lur at udfordrende, hvis den ligger for tæt på kl 18 er han overtræt og går ned for natten, som typisk er kl 19.
Vi har prøvet at vække blidt, men han kan ikke blive oppe. Jeg oplever, at min mødregruppe får børnene noget senere i seng …
Når min søn sover kl 18.30, vågner han selvfølgelig også derefter. Bæresele dur ikke så godt længere.
Venlig hilsen
mor