Brev:
Feber - sove ude
2. februar 2026
Alder:
7 mdr.
Feber - sove ude
Hej Helen
Tak for alle dine svar :)
Min datter er nu 7.5 måned og vi har efterhånden fået styr på søvnen, så hun sover ofte 3 lure dagligt - det hænder, at hun nogle dage kan nøjes med to lure, men det mener jeg du siger er helt okay?!
Det er dog tydeligt, at hun sover bedst, når hun sover udenfor. Jeg putter hende ofte i barnevognen og nogle dage falder hun næsten i søvn af sig selv, andre dage skal jeg trille en tur og så falder hun i søvn undervejs.
De dage, hvor det har været rigtig koldt, har jeg puttet hende inde. Det betyder dog, at hvor hun plejer måske at kunne sove 1.5 time i sin barnevogn, så har hun pludselig kun sovet i ca. 45 minutter. Derfor vil jeg helst putte hende ude. Samtidig har hun on-off været snottet de sidste uge og har nogle dage også haft lidt feber.
Jeg synes, hun sover meget bedre, når hun sover ude. Det virker som om, at kulden er god for hendes forkølelse, så hun lettere kan trække vejret. Jeg fornemmer, at det ofte er fordi hun "klotter til", at hun vågner for tidligt, når hun sover inde.
Men må hun sove ude, selvom hun har lidt feber? Jeg tænker, søvnen er jo også god for hende, hvis hun er lidt syg, så må det alt andet lige være bedre at hun sover 1.5 time end blot 45 minutter?
Tak,
Mor