Brev:
Urolige nætter - 11 måneder
14. januar 2026
Alder:
11 mdr.
Urolige nætter - 11 måneder
Hej Helen,
Vores søn på 11 måneder er startet i dagpleje. Det går godt deroppe, men det påvirker vores nætter utrolig meget. Han vågner hver time og nogle gange er han vågen i 2-3 timer, hvor han er helt ulykkelig.
Vi fik tjekket ørerne for 1,5 måned siden. Han har i mellemtiden haft hånd-fod og mundsyge, hvor han var meget medtaget med over 40 i feber i 7 dage.
Under min barsel har vi haft en fast rytme med opvågning kl. 6, første lur kl. 8.30 og middagslur kl. 13.00/13.30, godnat kl. 19.00. Han har i gennemsnit altid sover 2 timer og 40 minutters lur om dagen.
Men efter dagplejeopstart er det gået helt i kludder. De har en meget fast rytme deroppe. Han bliver puttet til morgenlur kl. 7.30 (og falder i søvn uden protester) og middagslur kl. 12.30. Nogle dage sover han 3-4 timer i dagplejen og det tager selvfølgelig både søvntimer og vågentid fra resten af døgnet.
Det skal også siges, at vi er gået over til NAN 2, da der har været problemer med tilbagekaldelser af 1’eren og vi derfor tog beslutningen om at gå på 2’eren. Han er en stor dreng i forvejen på 12 kg og lige knap 84 cm.
Dagen ser normalt sådan ud for ham deroppe:
Vågner eller står op kl. 6 uanset hvordan natten har været.
(Det skal lige siges, at det efterhånden er mere normalt, at han vågner kl. 04.50.)
Får flaske, når han vågner, da der først tilbydes formiddagsmad deroppe efter morgenluren.
Bliver afleveret i dagpleje kl. 06.50.
Sover lur kl. 07.30 til 09.00.
Kommer op, får formiddagsmad. Leger. Får middagsmad kl. 12 ca.
Sover middagslur fra kl. 12.30 til ca. 14.30.
Hentes kl. 15.30.
Får en eftermiddagssnack hjemme.
Aftensmad med os kl. 17.00.
Kommer i roligt bad efter maden og får læst bog.
Får flaske til putning kl. 18.30.
Sover til natten kl. 18.45/19.00.
Drømmeflaske kl. 22.30.
Hilsen forældrene