Brev:
7.5 måneder datter meget knyttet til mig
27. november 2025
Alder:
7 mdr.
7.5 måneder datter meget knyttet til mig
Kære Helen,
Det kunne være rart med rådgivning vedr. min datters adfærd. Grundlæggende oplever jeg at hun trives og har det godt, men der er fortsat ting, som kunne være rart at få et input på.
I ca. 1 måned eller 1.5 har min datter været særligt knyttet til mig, hvor hun skriger/græder, hvis jeg blot går over i et andet værelse selvom hun kan se mig. Jeg har få sekunder til at få hentet noget for ellers skriger og græder hun meget. Hvis jeg taler til hende, så hun kan høre mig, hjælper det ikke ret meget. Jeg forsøger at være tålmodig, da jeg umiddelbart tænker, at det er en fase, der vil aftage på et tidspunkt.
Jeg oplever dog at det kan være hårdt at stå i, særligt når min mand er på arbejde, hvor jeg er alene med hende. Jeg kan ikke gå nogen steder uden at have hende med mig og det er kan være svært at lytte til on/off gråd, når jeg om natten heller ikke har sovet så godt. På det seneste har hun også hyppige opvågninger om natten og meget overfladisk søvn.
Derudover er hun begyndt så småt at kravle, hvilket er godt. Jeg oplever dog at hun ikke kan ligge på maven i så lang tid uden at blive urolig og at begynde at græde. Vi forsøger at være omkring hende, og lege med hende, men sommetider er det eneste de hjælper at tage hende op og gå lidt rundt med hende.
Jeg vil også sige, at hun generelt er en meget smilende pige og elsker at lege, nysgerrig og udvikler sig så fint. Derfor har min mand og jeg tænkt at det sandsynligvis er en fase i hendes udvikling også taget i betragtning af at hun har haft tandfrembrud.
Vi ved det dog ikke med garanti og derfor kunne det være rart at få lidt rådgivning.
Hilsen herfra