Brev:
Svær og lang indkøring af 1 årig i vuggestue
26. september 2025
Alder:
14 mdr.
Svær og lang indkøring af 1 årig i vuggestue
Kære Helen,
Jeg skriver, fordi jeg har brug for gode råd til indkøring i vuggestuen, som lige nu går rigtig, rigtig dårligt. Vores 14 måneder gamle datter er startet lidt senere end forventet, fordi vi først fik plads fra august. Pt har indkøringen taget en måned (minus nogle uger med sygdom, som jo er forventet), og hun kan max være der 45 minutter alene pr dag. Hun bliver så ked af det og er helt utrøstelig. Lige nu er det mig - mor - der kører ind, men i næste uge tager min kæreste over. Vi har været nødt til at tage ekstra fri for at få det til at lade sig gøre.
Men hun er som sagt så ked af det, både når vi kommer derned og når hun er alene sammen med hendes primær pædagog og de andre på stuen.
Jeg er virkelig i vildrede ift. hvad vi skal stille op. Bliver det bedre? Skal vi skifte til noget mindre? Er det normalt? For lige nu føler jeg, at det er ret unormalt, at det tager så lang tid. Samtidig er jeg vildt ked af at se, at hun er en helt anden herhjemme og i andre sociale sammenhænge sammenlignet med den hun er og bliver, så snart vi træder ind i vuggestuen.
Hvad gør vi?
De bedste hilsner
En frustreret mor med ondt i maven